Akademikernes A-kasse har siden september 2021 samarbejdet med Signaturgruppen om installering af en MitID brokerløsning, og forløbet har været super tilfredsstillende.
To ting har været afgørende for samarbejdets succes: Der skulle være høj driftssikkerhed, og der skulle være mulighed for selv at ændre design på MitID-siden.
Begge dele er blevet opfyldt.
”Vi kunne sagtens have valgt en anden samarbejdspartner, men vi valgte Signaturgruppen, og det er vi meget tilfredse med,” siger Mirco Fischer, systemejer i Akademikernes A-kasse og projektleder i det selvbetjeningsunivers, der skal håndtere a-kassens 275.000 medlemmer.
”Det, der har været vigtigt for os, er bl.a. driftsstabiliteten, men det har også været vigtigt for os, at vi selv har kunnet ændre nogle ting løbende. Vi kan f.eks. selv ændre design og grafik, uden at vi skal have fat i en konsulent fra Signaturgruppen. Det kan vi gøre meget hurtigt, og det er meget vigtigt for os,” forklarer Mirco Fischer.
Mirco Fischer er faktisk positivt overrasket over, at man i Akademikernes A-kasse nærmest ikke hører noget fra medlemmer angående login. Systemet fungerer, og mellem 600 og 700 medlemmer anvender hver dag systemet uden problemer.
”Det er et meget tilfredsstillende billede,” siger Mirco Fischer.
Akademikernes A-kasse har valgt den løsning, at man både tilbyder NemID og MitID. Mulighederne er valgfrie frem til 31. oktober i år, så medlemmerne også kan komme tilbage til NemID, modsat det som f.eks. bankerne har valgt at gøre.
”Det har været en meget bevidst strategi fra vores side, at vi gerne ville gøre det så trygt som muligt for vores medlemmer, at hvis der skulle opstå et eller andet problem, så kan man altid bruge NemID,” siger Mirco Fischer.
Han forklarer, at Akademikernes A-kasse i forvejen havde et samarbejde med Signaturgruppen omkring Signaturcentral og Medarbejdersignatur. Mirco Fischer mente alligevel, at det kunne være sundt at undersøge markedet, men man valgte at fortsætte samarbejdet med Signaturgruppen, fordi det har fungeret godt, og selve produktet lød som det mest driftssikre.
”Det, jeg også synes er godt ved samarbejdet, er, at folkene hos Signaturgruppen måske ikke ligefrem holder os i hånden, men alligevel løbende holder os orienteret om eventuelle ændringer og opdateringer. Der er et godt serviceniveau, og de forskellige medarbejdere udviser samtidig en meget lyttende adfærd i forhold til vores behov. De er gode til at fortælle om de forskellige designmuligheder, og hvordan vi f.eks. kan ændre farver, style sheet, informerende tekster, m.m. Den måde, vi kan præsentere MitID på, gør, at vi kan bevare vores brand,” siger han.
Det er samtidig afgørende for samarbejdet, at man ikke skal bruge tid på at skrive til Signaturgruppen, når man ønsker at foretage ændringer.
”Jeg kan gå til min egen udvikler, og så kan han få det fikset inden for få timer. Det giver stor fleksibilitet for os, og det bidrager i den sidste ende til stor medlemstilfredshed,” siger Mirco Fischer.
Hvis du vil vide mere om Signaturgruppens brokerløsning, så kontakt:
Susan Kit Hansen,
Key Account Manager
Mobil: +45 30 69 55 08
Mail: susan@signaturgruppen.dk