Vores udvalg af signaturmuligheder omfatter transaktionsbaseret signering, PDF-visningssignering og kvalificeret signering via NemLog-in. Hver løsning er designet til at give fleksibilitet, sikkerhed og brugervenlighed.
Kvalificeret dokumentsignering tilbyder en høj grad af retsgyldighed og forventes at blive standardiseret i fremtiden. Denne type signatur giver vores kunder den nødvendige juridiske sikkerhed og tillid til, at deres elektroniske dokumenter er gyldige og bindende i overensstemmelse med europæiske standarder.
Vores dokumentsignering med PDF-visning giver brugerne en intuitiv og brugervenlig oplevelse. Ved at integrere PAdES wrapping sikrer vi dokumentets sikkerhed og pålidelighed, samtidig med at vi giver brugerne mulighed for nemt at gennemgå og godkende dokumenter før signering.
Transaktionsbaseret signering er optimeret til at håndtere korte tekster og tilbyder en enklere brugeroplevelse. Med fokus på mobilenheders anvendelighed og nem integration i eksisterende systemer, er denne løsning ideel til hurtige og effektive signering af transaktioner og dokumenter.
DIGITAL SIGNERING
Hvorfor er elektronisk signering vigtigt?
Elektronisk signering er optimalt pga. dens bekvemmelighed, sikkerhed, tilgængelighed og miljømæssige fordele. Det giver mulighed for digital underskrivning af dokumenter fra ethvert sted med internetadgang, hvilket sparer tid og eliminerer besværet med papirarbejde.
Med robuste sikkerhedsforanstaltninger, som f.eks. kryptering, sikrer det beskyttelsen af følsomme data.
Derudover reducerer elektronisk underskrivning papirspild og CO2-udledninger, hvilket bidrager til miljømæssig bæredygtighed. Samlet set giver det en hurtigere, mere sikker og miljøvenlig måde at håndtere transaktioner på i dagens digitale tidsalder.
GOD DIALOG OG VEJLEDNING
Når man skal arbejde med MitID, så har man brug for en broker til f.eks. signering eller login, og det behov havde Domea - en af Danmarks førende almene administrations- og rådgivningsvirksomheder.
”For at få de nye signeringsløsninger til at lykkes og for at få den mest smidige kunderejse i signeringen havde vi et samlet møde og sparring mellem både Signaturgruppen og vores systemleverandør...” siger Lene Hadbjerg og fortsætter:
”Noget af det, som Signaturgruppen gjorde godt, var, at de prøvede at sætte sig ind i vores situation, fordi vi ikke kendte den nye verden. Vi vidste ikke rigtigt, hvad det ville sige at være en broker.
Signaturgruppens folk var gode til at forklare det. Dér adskilte de sig fra konkurrenterne, og det vandt de aftalen på."
Lene Hadbjerg,
Kundeservicechef, Domea